Ekstra lang svartid på kundehenvendelser

På grunn av et dataangrep som startet i julen, er det dessverre litt lengre svartid på kundehenvendelser.

Sak oppdatert: 04.01.2022

Den 23. desember ble Nordland fylkeskommune utsatt for et datainnbrudd av uønskede aktører.

Etter føre-var-prinsippet valgte kriseledelsen å stenge ned interne systemer som kan være berørt. Dette innebærer blant annet systemet vi bruker for å lese og svare ut kundehenvendelser på.

Dette gjelder henvendelser som er kommet inn på e-post eller gjennom vårt kontaktskjema på nettsiden.

Dette vil dessverre medføre en noe lengre svartid på henvendelser. Vi beklager ulempene dette kan medføre for våre reisende.

Alternativ kontaktmåte

Ønsker du å kontakte oss, send en mail til følgende mailadresse: reisnordland@nfk.no

Vi kan også kontaktes via Facebook eller Instagram, eller du kan kontakte oss på telefon 910 09 600.

Reis Nordland nesten ikke påvirket

Rutedata, apper og reisnordland.no er ikke påvirket av datainnbruddet, og alt vil dermed fungere som normalt. Det samme gjelder systemet for å kjøpe billetter til hurtigbåt.