Nå blir det endring på billettløsningen i Søndre Salten
Snart kommer det en ny løsning på ombordsalget
Nordland fylkeskommune har utviklet og innført en ny salgsplattform i store deler av Nordland. Nå er det klart for å også inkludere Søndre Salten i de nye løsningene. Endringene vil gjelde for bussreisende i kommunene; Gildeskål, Meløy og Rødøy. Den mye benyttede rute 200 mellom Bodø-Halsa, Halsa-Bodø blir blant annet omfattet av endringen.
Vi anbefaler alle våre reisende til å kjøpe sin billett i appen Reis, men det er også andre alternativer for våre reisende, enten om bord i bussene, i vår nettbutikk eller hos Sentrumsterminalen i Bodø.
Dette vil forenkle billettsystemet i Salten, da Søndre Salten nå vil dele Samme salgsplattform som Bodø og resten av regionen. Målet er at ordningen skal være implementert innen 1. November
Reisepenger kan ikke benyttes lengre, men du kan fremdeles beholde det fysiske reisekortet
Som en konsekvens av den nye salgsløsningen om bord i bussene vil du ikke lengre kunne benytte reisepenger som betalingsmiddel. Om du har gjenstående saldo refunderer vi selvsagt denne til deg. Se punkt nedenfor - slik ber du om refusjon.
Om du fremdeles ønsker å benytte reisekortet kan du gjøre dette med å koble reisekortet mot nettbutikken vår. i nettbutikken får du kjøpt klippekort (10 reiser på en fast strekning) eller periodebillett som er gjeldende for 30 dager. I nettbutikken kan du også kjøpe “på vegne av” , og for eksempel bistå å kjøpe billetter til andre privatpersoner som ikke er digitale. Dette kan for eksempel være til ditt barn som ikke har smarttelefon. Nettbutikken vår finner du her; Reis nettbutikk (reisnordland.no)
Ombordsalgsløsningen endres også
Om bord i bussene vil du fremdeles kunne kjøpe enkeltbilletter. Det er ingen ombordtillegg for honnør og barn.
Slik ber du om refusjon
Har du gjenstående verdier på ditt reisekort og ønsker å få refundert restbeløpet, kan du gjøre dette ved å fylle ut vårt elektroniske refusjonsskjema.
Opplysningene du gir må være korrekte og du er som utfyller ansvarlig for at opplysningene under stemmer. Du kan på oppfordring bli bedt om å dokumentere eierskap til kortet. Dokumentasjon kan være scan/bilde av kjøpskvittering/siste påfyll på kortet.