Lang svartid på kundehenvendelser
På grunn av datainnbrudd, er det lengre svartid enn normalt på innsendte henvendelser.
I desember 2021 ble Nordland fylkeskommune utsatt for dataangrep, og alle systemene ble stengt ned - noe de ennå er i dag.
Heldigvis ble ikke nettsiden til Reis Nordland eller noen av appene for bussbrukere påvirket av datainnbruddet, men systemet som tar imot kundehenvendelser har dessverre redusert tilgang.
Det betyr at behandlingstiden på henvendelser som er kommet inn på e-post eller gjennom kontaktskjemaet er ekstra lang.
Haster det?
Hvis din henvendelse til oss haster, kan du ta kontakt med oss på Facebook, Instagram eller ringte Sentrumsterminalen på telefonnummer 910 09 600.
Her er åpningstidene for telefonen:
Mandag – fredag: Kl. 08 – 18
Lørdager: Kl. 10 – 18
Søndager: Kl. 16 – 19
Ruteinformasjon
Hvis du lurer på om når buss eller båt går, kan du søke på det i vår reiseplanlegger på forsiden av reisnordland.no (se bilde under).
Velg hvor du skal reise fra og til, dato og fra hvilket klokkeslett du vil se rutetider fra. Hvis du lar feltet stå tomt, søker den fra klokkeslettet du gjør ditt søk på. Så hvis du søker klokken 16.15, får du kun opp ruteforslag som går etter kl. 16.15.
Lurer du på om bussen eller båten går som normalt?
Noen ganger er det sterk vind eller andre utfordringer som gjør at hurtigbåt, ferge eller buss ikke går som normalt. Operatørene melder inn alle trafikkavvik på nettsiden vår. Du finner oversikten på trafikkmeldinger.
Hvis det ikke er meldt om avvik i ruteopplysningen i appen eller på nettsiden, og bussen din likevel ikke kommer, er du sannsynligvis dekket av vår reisegaranti.
Vanlige spørsmål
Hvis du lurer på noe, er det sannsynlig at andre også lurer på noe. Vi har samlet svar på de mest vanlige spørsmålene vi får i en egen oversikt. Kanskje finner du svar på ditt her?