Hvordan søker du refusjon av ditt reisekort?

Når ombordsalget gjenopptas sommeren 2021 kan du ikke benytte reisekort som betalingsløsning på buss i Salten, Lofoten og Vesterålen.

Dagens reisekort som betalingsløsning på buss fases ut og erstattes av en digital løsning som gjør det enklere for reisende å kjøpe våre billettprodukter.

Reisekort_utgående-med-nummer-markert_red.png

Slik ber du om refusjon

Har du gjenstående verdier på ditt reisekort og ønsker å få refundert restbeløpet, kan du gjøre dette ved å fylle ut vårt elektroniske refusjonsskjema.

Når er det forventet å motta gjenstående sum på reisekortet?

På grunn av ferieavvikling vil mottatte refusjonskrav tidligst utbetales i august. Vi beklager at det i en periode vil ta litt tid før du får refundert din gjenstående sum på reisekortet. Fra og med høsten 2021 vil Nordland fylkeskommune jevnlig oversende refusjonskrav til bankforbindelsen vår.

Et par ting å huske på

Oppgi korrekt informasjon

Opplysningene du gir må være korrekte og du er som utfyller ansvarlig for at opplysningene under stemmer. Du kan på oppfordring bli bedt om å dokumentere eierskap til kortet. Dokumentasjon kan være scan/bilde av kjøpskvittering/siste påfyll på kortet.

Forsøk på svindel vil bli anmeldt

Du er ansvarlig for at korrekt informasjon oppgis i dette skjemaet.

Reisekort betalt med rekvisisjon?

Om ditt reisekort er betalt med rekvisisjon vil du som privatperson ikke kunne motta gjenstående sum på reisekortet. I slike tilfeller vil organisasjonen som har fylt på saldo måtte søke om refusjon.

AktueltGuest User